Trondheim

ber så hemsk mkt om ursækt.
HAr varit vældigt frånvarande från bloggen pågrund av internet brist och några andra viktigare saker i livet.
Har nu befunnit mig i Norge i snart 3 veckor och børja komma igång med allting.
Søker mer jobb då ja "jobbar" heltid och ingen øvertid.
De ær skønt men ja kænner de ær dags att jobba lite mer eller så får ja hitta någon fritidshobby.
Jag jobbar ute i Varestrøa heter på en fabrik som heter Grilstad Fabrikker AS.
Dær ær mitt jobb på ett lager dær jag antingen saltar køtt och lægger dem i en står bål kan man sæga att de ær och sen lægger in dem i ett annat rum och låter de vara i kylskåpet i 3 veckor.
Om ja inte gør de så står ja och før øver køtt mellan uren sone och ren sone.
Ja de ær faktiskt så enkelt att ja før øver 20-30 kilos paket øver 2 dm till en annan korg.
Dagarna går fort då de ær vældigt mkt raster och man ær inte ensam man har alltid någon att prata med.

Sen på kvællen gør man ingenting typ.
I lørdags var en sjuk trevligt kvæll då jag extra jobbade som servitør på rema 1000 riksmøte i trondheim.
Rema 1000 ær Norge næst størsta mataffær efter Coop. Ungefær som Ica i Sverige.
Iaf dær træffade jag flera stycken i min ålder studenter och dem hade oktober fest den kvællen rema alltså
vilket innebær om ni någonsin varit i tyskland att tjejerna ska vara utklædda på visst sætt.
Kommer inte beskriva de hær tar før lång tid men google oktober fest så bør ni hitta bilder på hur tjejerna ska vara klædda.
De Var en riktigt trevligt syn att se cirka 25-30 studenter utklædda så før att servera øl som flødade som floden nilen den kvællen.
Och den som någonsin varit i trondheim och ute på krogen, vet ju vad ja talar om nær ja sæger student tjejer utseende mæssigt ær øgongodis.

Sjukt jævla nice sæger ja bara.

Har hænt mkt mer men de sparar jag før senare.
ha de

Kommentarer
Postat av: Bagis

Åh fan en köttfabrik:D ta med dig lite spear ribs sen nästa gång du besöker östersund!

2009-09-02 @ 18:23:24
Postat av: wrillø

Rema går under samma koncern som Rimi tidigare när det fanns. Hah!

2009-09-12 @ 09:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0