Aftonbladets inblandning i jämställdhet.

Hans stora glansdagar är över.
Nej ja syftar inte på någon speciell. Eller jo P du kan faktiskt ta åt dig.

Sitter på bussen ner till Åre för att hämta mina sista grejer och jag passar på att köpa en aftonbladet för de är ju en tidsfördrivande sak att läsa just Aftonbladet.
Man blir inte klokare av de, men tiden går lite fortfare.
Just denna dag söndag den 3 maj så har Aftonbladet startat en grej, att dem upptäckt att 153 kvinnor har blivit mördade genom 2000-talet av sina makar.
Och dem ska hedra dem genom att skriva om dem.
Jag anade inte att dem skulle hålla på i dagar. 
Köper samma tidning på tisdag och dem håller fortfarande på hylla kvinnorna.

Här kommer poängen.
Så fort jag öppnade tidningen på onsdag ,så möts jag inte av känslor att de är synd om kvinnorna eller gud va bra gjort av Aftonbladet.
De första jag tänker på VARFÖR  blir de så stort när de är kvinnor som blir attackerad istället för män. För VISST FAN FINNS DE KVINNOR SOM mördat sina makar i våldsbrott eller kärleksbrott. Men de blir mindre uppmärksammande även om jag förstår själv att de är fler män som dödar kvinnor än tvärtom, med tanke på den skillnaden i de fysiska storlek mellan man och kvinna.
De enda jag vill är att de ska visas lika mkt åt de andra hållet att de inte bara är kvinnor som är offer. Om vi nu ska ha jämställdhet i Sverige så kanske vi ska visa lite nyheter jämlikt och inte hänga de ena könet som offer och de andra som slaktare hela tiden.

Har ni åsikter får ni gärna uttrycka dem, men kom ihåg jag har en poäng här.

Clemme

Kommentarer
Postat av: P

Du har en poäng, men har du läst artiklarna? För det handlar mycket om kvinnor som blivit mördade av sina män och ändå har mannen fått vårdnaden om barnen. Så jag förstår att de uppmärksammar det, för det är inte jämställt om man kollar vice versa.

2009-05-06 @ 08:26:40
URL: http://spotlightkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0