Flyget..

JA flyg är ett måste om man bor här uppe.

Har ledsnat på 6 timmars bussresa innan man får kliva på tåget neråt i landet.
Så därför tog ja flyget från Lycksele ner till sthlm och sen var de slutsålt på biljetter på tåget ner till Kristianstad, Malmö utom 2-4 biljetter som kostade 1300 styck.
JAg hade helt enkelt glömt att de var Pingst helg så därför var tågen fulla.
De roliga var att ja åkte flyg ner till Malmö för 370 spänn med SAS som alltså är samma bolag som kör till Östersund och med samma biljett till Östersund kostar 440 spänn.
Lite konstigt med tanke på de är längre till Malmö än till Östersund.

Poängen var att de roliga var att jag satt på Arlanda och surfade på internet och lyssnade på musik och sen när de var cirka 20 min kvar tänkte ja de kunde vara nice att gå till gaten. Då jag klev upp från stolen började gå kollade för säkerhetens skulle vilken gate de var ja skulle till och få då lite brått då ja såg att dem hade Final call på flyget 20 min innan den skulle åka.
De var de slog vilken förändrad tid de har blivit ,från när flyget går tidigare än planerat och speciellt med tanke på att dem måste vänta in alla, så blir de chock för oss gamlingar fortfarande kvar i 2006 tiden då flygen endast var i tid eller försenat.

De mest roliga var igår när ja åkte hem så gick Lycksele flyget cirka 5-10 min tidigare än planerat men dem lyckades ändå bli 5 min sen när dem landade i Lycksele. Då började jag fundera på va piloten gjorde när planet var i luften eller vilka omvägar de måste blivit för all fågelkonferansera de skedde i luften.

Skriver mer om skåneresan och sthlm resan senare i veckan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0